Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Sunday, February 7, 2010

macam budak-budak

pernah tak dulu2 masa kecik,korang nak satu permainan ni tapi tak pernah dapat?sangat jeles ok kalau nampak budak2 lain main dan kita cuma ketap bibir je nak main.aku dah rasa ini.dulu sepupu aku ada benda ni,diorang baru balik dari uk,so mainan diorang semua gempak2.oh,tambahan,rasa macam diorang kedekut je nak bagi aku main sekali.sangat tak boleh blah.sebab masa tu,diorang sampai malaysia,diorang tak reti lansung cakap melayu.aku yang baru umur 6 7 tahun memanglah tak reti nak speaking2 lak ngan dorang.tanya aku bahasa jawa pun aku tak reti.apatah lagi bahasa tamil dan cina.nak suruh ayah aku beli,benda tu bapak mahal.masa kecik tulah.sekarang ada duit,semua boleh beli.mainan yang sangat aku mau dulu2 dan sampai sekarang aku nak.so,if ada anak,aku akan beli untuk anak aku,tapi aku yang nak main.suka ati nak cakap apa.


aku nak DOLL HOUSE!


ini google image.lebih kurang camnilah.leh buka tutup rumah tu..sukanya!!sampai besar aku suka!

inipun amek dari google image.bapak best budak ni ada dollhouse besar macam ni.

So,untuk tanak bagi diri sendiri jeles,aku pun buat sendiri doll house sendiri guna kotak besar.pastu pakai polistrin besar2 yang selalu ada kalau kita beli mesin basuh ke,printer ke,apa ke,aku rembat je.polistrin tu untuk buat partition dalam rumah,untuk buat bilik2.then,batang2 mancis aku buat jadi perabot.siap ada bathroom ok.ada kolam renang jugak dalam rumah.masa tu dah besar sikit dah pegi sekolah darjah 2,jadi bijak sikit nak fikir buat perabot.anak patung aku sampai aku mandikan dalam kolam renang rumah tipu tu.sonok dia.takpun,aku beli patung kertas yang boleh tukar baju.20 sen je aku beli kat kedai muthu dulu lepas sekolah agama.

sampai sekarang aku craving benda ini.kalau aku rasa ada duit lebih,aku nak beli.hahahaha.

pssst:dulu aku nak pakai gaun pink,ayah aku tak beli.tapi dia beli skirt pendek.bapak seksi.




No comments: