Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Monday, February 6, 2012

#abah

dalam dua tiga hari ini,ibu tak ada dengan amir sebab mereka pergi terengganu,lawatan sekolah amir.jadi tinggal abah dan aku di rumah.tapi,amar ada balik rumah juga,jadi kami tinggal bertiga.bila tinggal tiga orang macam ni,memang malas nak masak.tapi abah malas nak beli lauk orang masak di kedai.jadi,kena lah juga masak di rumah.disebabkan abah tak yakin dan percaya yang aku boleh masak walaupun tak pandai dan takdelah sedap macam kat kedai,dia kata nak bakar ikan sendiri.kemudian dia tanya 'aimi pandai buat sambal belacan tak?' well,nampak macam sedikit penghinaan di situ tapi redhakan saja sebab mesti dia jarang tengok aku duduk kat dapur.bila aku cakap pandai,dia still macam tak percaya,dan abah terus ambil lesung batu dan mula menumbuk cili nak buat sambal.kelakar pulak.lepas tu,abah juga basuh pinggan.ini satu kemajuan!kalau ibu ada di rumah,memang tak akan lansung basuh pinggan.lama tak tengok abah basuh pinggan dan buat kerja rumah.

pagi tadi,bila aku bangun tidur dan terus turun bawah sebab dengar bunyi tv.jadi,terus turun dan tengok abah tengah tengok cerita korea.apa?cerita korea?siap gelak-gelak tengok cerita tu.amboi,biar betul ni.bila aku tukar channel nak tengok channel korea selama ni,abah siap cakap 'channel apa ni.tukarlah...'see,sekarang siapa yang tengok cerita korea?

abah tukar handphone dengan adi.yang kelakarnya bila silentkan phone,dah tak reti nak tuka balik jadi mode normal boleh dengar ring tone.patutlah bila call,lansung tak berjawab.dan bila balik rumah,lansung tak dengar bunyi handphone abah berbunyi.kalau tak,confirm ada bunyi call atau mesej.makcik pakcik yang nak datang tidur kat rumah pun boleh tidur kat masjid sebab bila diorang call,abah lansung tak angkat.kesian diorang.sekarang abah dah pandai dah.habis dia explore handphone tu siap nak download macam-macam.*geleng kepala

dalam beberapa hari ni juga sebab abah di rumah,jadi remote control dicontrol oleh abah.selalu aku jadi controller jugak.tapi bila abah ambil alih,haruslah mengadap golf 24 jam.aku tak paham lansung bila tengok golf .apa yang best tengok orang main golf pun aku tak tahu.nak tukar cerita lain,kena tunggulah.taknak tengok golf,naik je atas,tidur :).

macam mana agaknya kalau abah pencen?mesti dia bosan.tapi tak apa,sebab aku ada kawan nak berjoging.

hari ini,aku di kolej.harap abah goreng nasi yang ada tu dan kunci pintu rumah.

kbye.

No comments: