Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Thursday, January 21, 2010

tak mahu menyedut

terbaca kisah kat suratkhabar pasal sedut lemak tuh..insaf kejap..takut jugak hoo..dari aku pi hisap dan sedut lemak tuh,baik sedut siput sedut..kenyang gak tuh...pastu hisap kuah lemak tu dari pinggan..lantaklah tak senonoh ke hape kan,janji kenyang.pernah gak dulu teringin buat,yelah..orang cakap boleh kuruslah,apelah,itulah,inilah..tapi kos mahal tuh..tapi,bila dah kuar suratkabar camtu,terus luput,ilang terus keinginan tu.

badan aku dah makin dipam2 dah sejak akhir2 ni.yelah,doktor kata gastrik,kena makan selalu.aku pun ikutlah cakap doktor.makan selalu dan kerap.lapar je,terus makan.tapi doktor tak cakap lak kena exercise.aku pun ikut jugak cakap doktor tak exercise.tu yang makin naik badan.ramai lak tu yang tegur,sampai nak pegang2 perut aku..apehal?badan dah macam orang pregnant ke?tulah,malas tengok cermin,tu yang tak rasa macam badan dah gemuk.tapelah,nak pasang niat nak bersenam.dalam bilik pun nak bersenam.dah beli majalah rapi sebab dalam tu ada panduan makanan seimbang ngan cara nak bersenam.kena bertekad!walaupun poyo,tapi ada niat kira oklah.

k la,nak pegi kedai riang2 dan makan.nanti sambung lagik

No comments: