Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Friday, March 5, 2010

luvly birder and birdies-1

hoho...i just came back from fieldwork yesterday..since malas nak bawak laptop and no internet there,jadi tak dapat update blog..tak ada pape sangat pun..bersengkang mata tengahari buta tahan panas terik dekat pulau carey yang panasnya tak taulah bape darjah kepanasannya.panas gila,rasa berkicap badan..sakit hati aku tengok helang tu,boleh rilek2 dalam sarang,jeling bodo je kat aku yang sebuk2 pegang binokular ngan kamera ngan lens gedabak tu nak tengok dia.dahlah panas..tape2,itu semua dugaan..hhehe..saja bikin panas hati,padahal dat's my passion.dan aku sangat suka.

dekat 3 tahun jugak dah bergelumang dengan burung2 ni.bagi orang yang tanya aku wat major apa sekarang,dengan senang hati nak beri tahu..ORNITHOLOGY..macam poyo nak cerita semua ni tapi suka hati lah kan..just wanna share some knowledge and experience with u guys..kalau tamau baca,tak apa..

here,i share few photos dari zaman buat bende2 ni..layan je..banyak je lagik,tapi tengoklah ni dulu..kalau nak lagi,mintak lah k..
this is the biggest bird yang pernah aku pegang dan tangkap..tersesat masuk jaring..this is oriental pied hornbill.aku pun dah selebet,tudung senget2 bergelut ngan hornbill ni..











nanti kita sambung lagi ok...mahu minum milo dan makan twiggies:)luv ya!!!!


1 comment:

♥ puteri bongsu ♥ said...

next time nak ikut gi site leh tak...huhuhuh...after sy abis study