Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Thursday, February 24, 2011

panggilan manja yang orang lain tak ada

sometimes,bila kita nak ingat seseorang tu dan nak save nombor seseorang dalam handphone,mesti akan tulis nama dan juga sikit pengenalan supaya tahu mana satu orang tu.sebab kadang-kadang kawan berlambak-lambak dengan nama yang sama.contohnya macam nama AYU.contoh ok..tak payah nak rasa-rasa terasa ke apa.kalau 5 orang kawan yang kau kenal nama AYU,takkanlah nak letak AYU 1,AYU 2, AYU 3 and so on..macam cyborg pulak.dan dan mesti ada something perkataan kat belakang nama tu contohnya AYU CIMB,AYU BOLA JARING,AYU UKM,AYU C123....hambek,entah apa-apa asalkan ingat kan.

bagi coursemate aku dan juga aku,disebab kan kita orang buat kajian binatang yang macam-macam,jadi bila orang tanya kami yang mana satu,jadi dengan mudah akan letak nama binatang yang di kaji tu sekali dengan nama kita orang.senang orang nak tahu.for example,baru-baru ini,aku telefon seorang manager di pulau carey berkenaan dengan maklumat yang aku nak ambil untuk projek aku.

me: 'tuan,ni aimi,student dari um yang buat kajian di pulau carey'


manager: 'aimi mana ye?hmm...aimi um??ooooooooo....aimi burung ye?'

ok,fine.nampak kan di situ?kalau bagi aku ni dari mana,lansung tak ingat.cuba letak sekali dengan nama menatang tuh,cepat je ingatkan?jadi,terima kasih.nampaknya nama baru ini memang sangat mudah nak dikenali.lepas ni boleh pakai costume burung.sama jugak dengan beberapa coursemate aku yang lain.
contoh:

SHIKIN SEMUT-sebab kakak ni buat kajian semut.dahlah kecik dan ramping macam semut,memang sesuai.
GJIE SPIDER- sebab dia buat kajian labah-labah.ala-ala spiderman gitu.

tu baru dua contoh.kadang-kadang,orang akan tanya kalau tak tahu. contoh:

'kenal tak nurin?'
'nurin buat nyamuk tuh ek?'

see...mesti ada nama menatang jugak kan?

kau orang ada?tak ada kan...

psstt::buat coursemate tercinta *tangan di dada sambil mata jeling atas siap mimik muka jelik*...
semua dah ada nama nampaknya=yan burung,pah kelawar (tak boleh blah),syud spider,pae nyamuk,ika wasp dan berbagai-bagai lagi.ramai lagi,nanti korang tambah sendiri ok.rasul je tak boleh bagi nama menatang kat belakang sebab nama dia mulia.sekian,terima kasih.

No comments: