Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Monday, March 14, 2011

Tuhan itu adil kan

buat baik dibalas baik.buat jahat di balas jahat..

betul kan?

sebab tuhan tu maha adil.kalau kita buat jahat kat orang,dengan tak semena-mena,tanpa sedar ada balasannya.dan balasan tu mungkin dalam cara yang kita sendiri tak sedar atau bila-bila sahaja.

kalau buat baik,jangan mengungkit sebab apa yang kita buat tu kena ikhlas.sebab walau apa pun,lambat laun akan dibalas juga.tapi kalau asyik mengungkit dan mengomen,memang payahlah nak dapat balasan baik tuh.
tak dapat di dunia,dapat di akhirat,dapat pahala banyak.

sabar jelah kalau orang buat jahat kat kita.sabar itukan separuh daripada iman.i'm not that good to talk about this however,just wanna share this with ya'll.

2 comments:

MofarRahman said...

hurm. betol. kalau orang buat jahat dengan kita, kita buat baik je lah dengan dia. sabar je. ta boley balas dendam. tak elok. serahkan suma pada tuhan.


bukan kah pembalasan tuhan itu lebih manis?

Eyemeria said...

hihi..tq mofar for the comment:)