Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Thursday, May 27, 2010

mahu kahwin??

wah..tak lama lagi,cuti sekolah..so,korang paham-paham jelah kan...kalau dah namanya cuti,confirm lah semua orang pun sibuk buat macam-macam aktiviti..dan aktiviti ini termasuklah kenduri kahwin...dulu,takdelah terasa sangat bila orang kahwin..sebab mungkin masa dulu kecik kecik lagi..kalau pergi kenduri kahwin pun sebab ikut mak ayah yang dijemput..jadi,jangan berharaplah ko nak jumpa jodoh ke apa,sebab kalau dah namanya ikut mak ayah,ko abis makan,balik.

tapi,dari tahun lepas hingga tahun ini..sangatlah terasa bila ada kenduri kahwin..sebab yang kahwin banyak dari kalangan kawan-kawan dan senior2 sekolah..hoho...bila tengok kawan sendiri atau sepupu sepapat di atas pelamin,mesti rasa macam aku pun nak kahwin jugak..hahha..mungkin sebab tu bila aku pergi karok je mesti nak try nyanyi lagu pelamin anganku musnah..tapi,kalau aku kahwin,memang aku dah taknak nyanyi lagu tu.nyanyi lagu happy married je..hahha..berangan.

hoho..beberapa orang kawan-kawan akan berkahwin pada akhir bulan ini dan bulan enam..tak masuk lagi bulan-bulan lepas raya..hukhuk...bertambah besor perut aku makan nasi minyak je kejenya...makcik pakcik sebuk tanya bila aku lak nak kahwin..ish diorang nih..tak paham ke aku masih menuntut ilmu,mana boleh kahwin lagi..tambahan pula,belum berjumpa siapa-siapa...aduh..fahamilah wahai pakcik makcikku...kalau cukup duit,ada boyfren,boleh gak nak kawen..ni tanye jer,tapi taknak carikan...hahah..

jadi,kepada sesiapa yang akan berkahwin...aku nak ucapkan selamat pengantin baru!!!!

psstt::ada sorang akak cakap kalau nak kahwin cepat,amik berkat pergi kenduri kahwin orang lain..pergi kat sirih junjung tuh,amik sikit sirih,makan..amik belah hujung..aku pun tak tau betul ke tak..tapi kakak tu kata dia dah try..hahhaha...so,selamat mencuba!!!

6 comments:

♥ciK-t0ge ♥ said...

hahaha..
psTtt..
menjaDI ke petua tuH???
ne nk trY ne..
nNty dPt kawen awaL...
yeHaaa....
isKk..
gediK cik t0ge ne =.='

:)

Eyemeria said...

hahha..jom jom kite try nak???hahha...gedik nak kawen..:)

gooseberries said...

hehe.. curi sirih tue mmg selalu org ckp. tp x pernah lagi nak try neh..hahah
mmg terasa gak kan, bila kwn2 sume nak kawin..haishh.. =))

Kancilbiru said...

what?? makan sirih? pedas wo..tak dela..kalau dah sampai jodohnya, ko lari ke lubang cacing pun kwin jugak..tak dengan orang, dengan cacing...hehehe

Eyemeria said...

hahaha...tamolah cacing..kurus sgt..hahha

medea dayana said...

btol tu...petua org tua2..konon cam nk percepatkan jodoh ngan seru laa :p

kwn mak aku famili kerabat de mmg amal petua tu..xbercinta tak apa...sedar2 helo helo balik kampung ada org masuk meminang...