Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Friday, July 30, 2010

not so vacation in bali! (first day and second day)

sabtu lepas baru pulang dari bali..aish..tak habis lagi dengan bali ni..yelah,seminggu kot pergi..walaupun rutin sama je tiap hari,tapi gambar lain tau..bergambar tuh memang wajiblah kan..masa nak pergi,bukan main lagi..macam-macam bawak macam nak duduk sana dua bulan.hambek,beg dah lah berat..nasib baik tak lebih 20kg..takpe,tunggu hari last,tengok berapa kilo pulak aku bawak..berlepas pukul 320 petang waktu malaysia..ecewah,nak juga tuh.macamlah pergi london kan..jakun dan batak sekejap sebab nak pergi luar malaysia walaupun hanya indonesia.tapi sebab destinasinya bali,jadi harus ada perasaan sedikit jakun.perjalanan mengambil masa 3 jam,serius bosan.dulu aku balik sabah selalu 3 jam jugak,tapi taklah rasa lama sangat.tapi bila nak landing tu,perasaan berkocak-kocak.betul ke kat bali nih..haha,rasa macam kat sabah pun ada.ok,stop aimi,ini bali ye.

sampai je kat hotel murah (lecturer aku cakap itu hotel paling murah yang dia dah survey),terus cari makan sebab masing-masing dah kebulur.dahlah tak tau nak makan mana.semua kedai pun tulis babi guling-guling..sanggup ke nak makan bergolek-golek??kat sini susah nak jumpa chopstick..tapi pork chop kompem jumpa dengan senang.tapi akhirnya,bantai jugaklah makan kat satu kedai hujung.yakin je halal sebab ada nampak orang pakai tudung makan kat situ..jangan fikir melampau,makan je.

the big problem masa kat sini..bawak duit juta-juta..harga semua ribu-ribu..satu hal pulak nak kira..kalkulator memang sentiasa di tangan.sebab asyik nak convert duit malaysia..tengok si yan ni,tak habis lagi tuh kira duit.aku dah pening tengok ribu ribu,jadi,serah je pada bendahari tak dilantik.

silakan pilih makanan..nasib baik ada explaination kat situ,kalau tak...melepet la tak tau nak order apa.

lecturer khusyuk tengok cite katun.upin ipin terkenal woo dekat indonesia..thumbs up!!!siap dorang puji lagi upin ipin bagus..aku pun tak khatam tengok upin ipin tuh..
eceh,dalam yakin tak yakin tuh makan lahap juga,habis jugak semua..berapa juta pulak nak bayar nih

selepas makan harus muka senyum dengan pipi kombong dan gomok

tengok..penat kira duit,makan dulu..terus ceria muka..

hari kedua..awal pagi dah siap,gila semangat semua orang nak pergi conference...semua pakai baju kurung,kami kan sayang malaysia.

ok,dapat masuk gambar..

nak juga close up sket...

bapak kami dah sampai dengan machonya..memandangkan dia sorang je lelaki,maka harus menjaga anak-anak perempuannya semua.layan jelah kerenah sorang2.

tak sabor nak tampal poster..yup,that's my poster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pantang betul ada kamera menghala ni..lecturer kat belakang pun sempat masuk,siap senyum baca suratkhabar..

seronok ye duduk luar masa orang lain conference??ehehehhe

rasa macam dekat UK pulak boleh picnic minum petang di bawah pohonan sambil bergelak ketawa,dan aku menggaru-garu sebab ada semut banyak

masa makan di restoran nasi padang..macam-macam laukkan??

tengok apa yang aku ambik sebagai lauk tu...belut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!muka menunjukkan perasaan berkobar-kobar nak makan belut..hambek,ko nak sangat makan belut dari malaysia kan..dapat makan baby belut kat bali..dengan kepala belut aku makan sebab tak perasan..

ni dia baby belut..adoilah,kalau aku perasan kepala belut tuh,kompem aku luah balik..selamat semua dah dalam perut..jadi abaikan saja dan nikmati rasa belut itu..

itu dululah...nanti aku sambung lagik...sesiapa yang nak kahwin,dan nak cari tempat berbulan madu..i suggest bali!!!!!!!!!!!!!!!!wonderful for loving couples!



No comments: