Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Wednesday, March 3, 2010

panas baran vs cemburu buta=orang lain sakit hati

okeh..jangan mencarut..think positive..tarik nafas..tarik....lepas..tarik...lepas....ok..teruskan..

aku tak paham orang yang panas baran sangat ni..aku tau memanglah ko tengah marah..tapi ati dan perasaan orang ada ko jaga?aku tak paham kenapa kena cemburu sangat sangat menggila pada orang yang tak buat pun benda-benda atau hal-hal macam assumption yang ko dah buat tu..ko dah selidik habis-habis ke benda yang ko tuduh-tuduh tu?

masalahnya,nape aku pulak yang dilibatkan dan dipersalahkan kononnya menjadi punca??ini yang aku paling tak puas hati.don't give me a damn,man..ko cemburu sangat dengan girlfriend ko yang cantik tapi selekeh bila masuk hutan,pastu ko salahkan aku?hoho...aku lagi selekeh.ko jangan risau,beruk tengok girlfriend ko pun tak tertarik tau.aku lagi lah...nape nak cemburu?pastu panas baran sangat nak marah2 tanpa usul selidik kenapa? hanya berpandukan imaginasi dan alasan yang ko cipta sendiri.tak apalah..ni aku nak bagi tips kat ko..bacalah,jangan malu-malu tau..

CARA MENGATASI PANAS BARAN:
1.ikuti latihan dan kegiatan sukan..(gi main futsal,ko suka kan?)
2.tingakatkan kekerapan bersenam
3.ubah gizi (diet) pemakanan
4.kurangkan minum alkohol (aku tau ko tak minum ni,jadi abaikan..)
5.minum satu cawan kopi (jgn minum byk,satu cawan je)
6.berhenti merokok!!!!!!!!!(baik ko berhenti)
7.berfikiran positif (jangan tiru macam dalam drama tu)
8.berhibur (suka karaoke kan?takpun tengoklah cerita hindustan)
9.mencari cinta (cari cinta kepada tuhan,keluarga,dan awek lain..heh)
10.memaafkan (ha.......maafkan dia..)
 (sumber:buku jadi cool+positif)

aku pun kadang2 ada juga rasa marah..menggeletar gak badan aku tahan marah kat ko tau..sabar jelah..meh kita tarik nafas sama2 dan saling memaafkan..hoho..macam kaunselor pulak..jom tengok hindustan,takpun kita gi main kad sama2 nak??hehhehehhehe

psstt:entry ini tidak berniat untuk memburukkan sesiapa..yang penting tips itu..heheh

4 comments:

SuRayA^i. said...

hehe, cool cool~

eija said...

Thanks for the tips panas baran tuh...
tengah stress dengan lab sekarang nih selalu betul panas baran...

NiZaM said...

wahh.tuan tanah pon elok gak amalkan.
psl 1st entri ni pon mcm mau panas gak jek.ahaks..
Tips tmbhn,kalo rasa marah je cpt2 kite istighfar, otomatik kite akan ingat tuhan. hilang rasa amarah tu.=)

eyemeria said...

hehehe....tu yang cube ikut je tips tuh..heheh