Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Monday, March 1, 2010

doa putus cinta

aku tak paham..ini musim putus cinta ke??ramai lak kawan2 aku yang bila jumpa balik,sumenya baru putus cinta..aku nak cakap orang,aku pun sama jugak..hahah..kiranya aku pun termasuklah dalam cerita ini..hahha..sangat tidak paham..apa sebenarnya punca terjadi benda macam ni?ada yang 4-5 tahun,last2 pun nak break jugak..tape,kita anggap semua ada hikmahnya..nak cari pasangan,kena yang betul2 serasi..ecewah..

apa kejadahlah aku asik nak cerita pasal pasangan,jodoh,couple nih..tade cite lain ke?entri ni sebenarnya nak tolong ni..kita mencuba dan berikhtiar..

dalam buku doa yang aku beli,ada satu doa ni untuk mengubati kekecewaan disebabkan putus cinta.doa ini boleh diamalkan kalau kita asik nak pikir pasal pakwe makwe kita padahal diorang tak ingat kita pun atau terlalu kecewa..doa ini sebagai ikhtiar untuk membantu kita supaya jangan terlalu kecewa.

(Yamhullah huma yasha')

tak taulah korang nampak jelas ke tak sebab aku tangkap gambo pakai handphone je,takleh nak fokus2.dalam buku ni cakap,pada orang yang putus cinta,putus tunang,cerai dan seumpamanya,ikhtiar boleh dilakukan untuk lupakan kekasih.letak tapak tangan pada dahi atau dada kemudian baca ayat kat atas tu.dah habis baca,genggam tapak tangan kat dahi tu dan buat isyarat membuang. ayat dari surah Ar-Ra'ad ayat 39)

cubalah,sebab aku dah cuba.tak tipu.sekurang2 nya takdelah aku nak meraung2 nangis.kalau rasa kecewa sangat nangis je sambil luahkan masalah kat kawan.masa ni kawan2 tu penting.takpun kalau rapat ngan mak ayah,cite je.dan ingatlah,kita masih ada family dan kawan2..jangan lupa tuhan juga:)

selamat mencuba dan selamat beramal!!!!ecewah!

6 comments:

meera^da cute..*_* said...

wah...ade doa ekk..bagus2..nak amalkan wpon dah xbape kesah kt die lagi...moge2 bile dah amalkan, lupe terus..

Eyemeria said...

kite cume berusaha...sambil tu kene kuat sendiri:)hehe

gooseberries said...

bagus doa nie supaya hati jiwa lebih tenang =)

~roslinda~ said...

haitt~
jom memfollow jua~
;)

lumut said...

thanks sbb share...=)

mase perawat luka terbaik..
jangan paksa tp berusaha,

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

thanks sebab letak~

=]