Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Monday, June 7, 2010

kerinduan kepada negeri tempat tinggal kelima

sejak dari sekolah lagi,memang tak tahu nak jawab mana asal yang sebenar..jadi akan beritahu tempat lahir sebagai asal..sangatlah nomad sehingga rasa tak pernah ada tempat tinggal yang sebenar..tetapi seronok sebenarnya menjadi keluarga nomad..bila ada banyak pengalaman di negeri-negeri yang berlainan,boleh pilih negeri yang akan menjadi tempat tetap nanti..dari kecil sehingga besar ni, banyak kali juga pindah randah.satu negeri pun boleh pindah banyak tempat..dulu sekolah rendah ada dua.masa sekolah menengah nasib baiklah sekolah sains,jadi tetap je sekolah tu..tapi alamat memang banyaklah..seingat aku..tiga kali alamat aku kena update.masa form one sampai form two kat pahang lagi,then masuk form three dah kat selangor,masuk form four sampai form five dah kat perak..manalah tak homesick..makin jauh dengan family..

ada lima negeri aku pernah tinggal = PAHANG (masa nih lama duk negeri nih,pindah randah banyak kali juga dalam negeri ni), SELANGOR (adalah setahun dua je), PERAK (adalah 4-5 tahun,best gak sebab dekat dengan kampung), SARAWAK (kami sekeluarga suka tinggal di sini sebab dekat dengan bandar yang best,ada macam2 makanan unik) dan negeri kelima adalah SABAH.

terasa rindu apabila melihat semua gambar semasa di SABAH..sabah ada banyak tempat menarik untuk dilawati..u guys should go there!memang best dengan kehijauan merata-rata..walaupun dari satu tempat ke satu tempat sangatlah jauh,berjam-jam nak sampai.hinggakan buntut pun dah kematu duduk dalam kereta.nak naik fokker,tak mencabarlah kan..ada macam promote kan?kepada kementerian pelancongan boleh amik aku kerja sebagai pemandu pelancong...jadi,tak sahlah kalau takde gambar..so,check it out bebeh!!

tak sah kalau tak singgah ke pasar philippine kat KK..macam-macam ada
ni pun tak sah kalau tak singgah..kat kundasang..sini pun dah sejuk..pisang sangatlah sedap di sini
feeling macam kat oversea sebentar..
haruk bawak kereta mengharung kabus tebal nih ok...haru biru dibuatnya..memang mengucap banyak kali sebab memang tak nampak pape lansung
di bangunan yayasan sabah...pulau tu aku tak pergi lagi..adoilah..maybe next vacation..tunggu wahai mabul!
namanya pun sabah,of course kena beli mutiara
ni dekat cek point first before nak naik gunung kinabalu..ada bran nak bawak camni mendaki?
feeling romantik sekejap tengok pemandangan dari kaki gunung kinabalu
ni di air terjun poring..nyaman bah
kolam air panas poring..macam-macam dalam poring nih..
tugu peringatan..ecewah..tempat sejarah pulak
gunung kinabalu..tak sia-sia aku panjat divider untuk tangkap gambar nih
jambatan gantung..takut woo
masa nih bunga rafflesia tengah bloom...kalau bertuah dapat tengok bunga rafflesia ni sebab hanya pada waktu tertentu je
adik aku berubah jadik hulk hogan sebab dah penat dan berpeluh ketiak dan badan tapi tak sampai-sampai lagi ke cek point seterusnya..penat gak jungle trekking nih...siapa pakai high heels memang wa salute ar
di KK..one borneo..tempat membeli belah paling besor di KK dan mungkin di sabah..ala-ala mid valley lah tapi gilos bosar
nilah tempat yang paling aku suggest korang pergi...spa ikan kelah...masyuk woo,memang best!apa barang ikan kecik-kecik gigit kaki tangan korang...ini ikan kelah...boleh rasa kena gigi ikan kat kaki..
di Sahabat Beach Resort..dulu aku tinggal kat sinilah..
rindu nak naik fokker atau maswing..lain feel dari naik boeing biasa..korang mesti sedih kalau tengok terminal kapal terbang kat sini..macam bus stand pun ada..menangis aku tengok masa first time pindah..haha
aku rindu suasana balik kampung macam ni!!!!!!!!!!!!

psstt:panjang sedikit kan entri ni..ada aku kesah?..tapi memang aku rindu nak kampung kat overthesea..ecewah..tapi menangis ar kalau takde duit nak beli tiket...banyak lagi tempat aku pergi,tak dapat show gambar sebab aku terdelete gambar pergi jeti sipadan sambil menikmati makanan laut yang sedap

No comments: