Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Thursday, February 11, 2010

mengubah bentuk badan dan cara pemakanan

aku pun tak tahu,adakah aku hanya perasan atau pun ia satu kenyataan yang benar belaka..aku rasa badan aku makin berisi..berat pulak maintain berat..haha,kompemlah..maaf,berat tak boleh dinyatakan di sini.rahsia kerajaan.rasa macam nak pakai baju kurung je,konon2 nak hide badan yang gumuk.ilusi optik ok..tapi tak pakai jugak..pipi juga makin naik sampai kalau mata tu tgk bawah dengan tajam,boleh nampak bayang2 pipi.baru2 nih naik rumah si kakak,dahlah empat tingkat,tadak lif pulak.menapak lah naik tangga,rasa macam semput..aaaaaaa....tamau,bayangkan kalau aku masuk hutan balik,mendaki bukit ada aku pitam.mesti orang asli gelakkan aku.tadi,aku baca surat khabar dan aku mahu try tips2 ini (ada yang aku tambah sendiri melalui petua org2 tua)-->

1. minum air banyak-banyak
-dalam konteks ini,bukan minum air coca lala banyak2 ok,minum air masak.air paip@ditapis yang dimasak,atau air ro water masuk syiling tu,atau boleh beli air mineral,atau air gau,atau air mutlak (kalau yakin air hujan yang lalu ikut bumbung,minum je)

2. makan kerap,tapi sedikt
-sekarang,memang aku makan kerap juga.tapi banyak..memanglah naik badan amal makan camtu.jadi,perlu ada bekal biskut sentiasa dalam beg nampaknya.takpun roti..hoho..(tiap ari makan biskut oat,rasa macam nak muntah,wekwek)

3. makan buah banyak-banyak
- kalau teringin nak makan cikedi je,ganti dengan makan buah..terpaksalah beli fridge letak dalam bilik dekat kolej nak simpan buah banyak2.bolehkah?nak mampus kena rampas..

4. makan supplement 
-oh,ini untuk menambah zat2 dan vitamin dalam badan..yelah,aku nih makan tak betul je,tu yang anemia,kurang darah.jadi,pasni nak beli vitamin macam2..ohoh,incik fauzi,tolong biaya anakmu ini

5. minum air halia
-hehe,ini untuk membuang angin di dalam badan...haruslah..korang akan kentut-kentut potpot takpon buat bunyi erk,erk..angin dari mulut lak..kalau bakal mak mentua dengar bunyi2 dari badan ni,reject terus.tapi takpe,untuk kesihatan badan jugakkan:p

6. buat poco-poco
-hoh,terbaik..paling aku suka.nanti aku ajak kak dina,ala,kakak muslimah tu..boleh lenggang2 perut sket..shake2 body jugak..mantaplah..bontot pun boleh sihat kalau selalu buat poco2..boleh ajak ramai2 nih,rumate,jiran sebelah,jiran seberang,kakak bilik hujung..kompem bilik macam ikan sadin cap kipas udang (tu jenama kicapkan?)

7. berurut
-perlu ni..boleh lembutkan urat2 yang bersimpul tahap tali yang ikat pakai ikatan masa belajar tunas puteri dulu..di samping tu,boleh borak2 ngan makcik urut tu tanya ada anak lelaki tak,umur berapa,leh jadi menantu tak...

8. makan jamu
-fuyoo..sejak bila pulak aku teringin makan jamu..ini memang cubaan..ini bukan cobaan,ini betul-betul..

9. membuat aktiviti sukan
- haha,sukanlah sangat..tapi kena start balik ni..berenang atas katil,push up atas katil,joging atas katil..oklah tu kan?tidak,tidak..kena push buat ok..kalau tak,memang perut aku maintain buncit je sentiasa

10. berbekam
-perlukah????bagus tau..nabi pun buat..boleh buang darah2 kotor,toksik2 dalam badan tu..sekarang dah macam-macam cara ada..korang bayar je.boleh pakai lintah,cup..pilih je..aku pun dah buat sekali..banyak beza kat muka..dulu banyak jerawat,sekarang tiada tetapi tinggal kesan sikit.kena pakai fair and lovely..

bila aku dah capai keputusan maksimum,aku buat entry baru untuk result pulak ok..sambil tu,jom try sama2..

jangan jeles kalau aku dapat body hot macam ini..hawt,hawt

pssst: doakan aku berjaya..ehehhehhe...:)

No comments: