Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Thursday, February 25, 2010

untuk para JEJAKA yang dikasihi..(abaikan kasih itu)

i really promoting the book,am i?rase macam sume content dalam buku tuh nak share dengan semua orang.sekurang2 nya korang tayah beli buku ni..let me share with you guys....this time,untuk lelaki2 yang belum berkahwin je..yang dah kahwin,bagus je baca,sebagai tatapan..bukan untuk mencari yang lain ok..

MEMILIH CALON ISTERI:

1. beragama iaitu yang beriman dan mengamalkan syariat islam.(ini penting,baru boleh tengok rupa,kekayaannya..sebab wanita beriman ini walaupun dia kaya atau cantik dia tetap akan merendah diri dengan suaminya..)

2.pilih yang boleh melahirkan zuriat dan penyayang orangnya. ini untuk meneruskan generasi dan keturunan dan boleh dilihat dari keturunan ibunya.pilih yang penyayang supaya dapat menjaga anak dengan baik..

3. pilih wanita yang taat dan boleh menggembirakan hati suami

4. pilih perempuan dari keluarga yang jauh.ini adalah untuk menjaga kekuatan keturunan dan kecerdasan anak, tambah kemesraan dan kebahagiaan keluarga

5. dalam memilih,utamakan gadis..tapi janda pun boleh dikahwini.banyak hadis pasal ni.jodoh tetap jodoh..eheh

6.pilihlah wanita yang baik akhlaknya

korang yang buat pilihan.ini sekadar ilmu untuk dikongsi bersama:)..wah wah,aimi sejak akhir2 ini makin skema pulak..ayat tiru buku boleh lah kan..tak lama,aku boleh jadi kaunselor perkahwinan nih..hahhaha

ciauuuuu