Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Wednesday, April 14, 2010

ada beza ke kalau sebut bro, brader, der?kenapa tak sebut bra je?

macam-macam lah sekarang....pakcik-pakcik pun dah pandai panggil 'bro' 'bro' ngan aku..panggillah 'sis' ke, 'cute' ke...ini panggil 'bro'..apa hal?

word 'bro' tuh from word 'brother' aite?sekarang nih dah ada trend lain sikit, panggil 'der' pulak...tak taulah korang kan..ini yang berlaku di sekeliling akulah...aku pun dah pandai sebut 'der' jugak..ecewah..gedik gila,sibuk jugak nak sebut..'brader' tuh ala-ala old sikit nak sebut..dalam kartun majalah ujang dulu pun banyak word 'brader'..

sekali orang sebut 'bro' atau 'der' ngan aku..aku terus je dengan spontan menjawab 'ye bra,apahal?'...

erk...nape aku sebut tuh??terus pakcik kata aku blue-minded,suka pikir macam-macam..erk..salah ke apa aku sebut??tak sama eh???????tak boleh eh short kan word 'brader' tuh jadi 'bra' jer??(dah garu-garu tudung sebab tak boleh garu rambut)..


psstt:kalau nama tempat sijangkang,tersilap tekan keyboard,mungkin boleh jadi sikangkang...sebab hari tu,pakcik tu sebut sijangkang,aku tersilap sebut sikangkang..terus kena cop blue lagik..hambek sebijik..dush dush

2 comments:

Anak Perak said...

bro utk brother aka lelaki der. Ape la pakcik 2, kata dulu bljr kat sek org putih.hehe..

Tapi bra utk pgglan utk girl ok gak. :p

Alo sume terkena penangan adnan sempit

Eyemeria said...

siutan je...not so so ok..