Followers

Biasiswa

tabung simpanan masa depan

Monday, May 31, 2010

Akok kok kok

korang semua pernah makan akok tak??korang tau tak akok tu apa??ala...akok....kuih yang popular kat negeri pantai timur tuh....kadang-kadang dekat pasar malam mana-mana kat kl nih pun ada dijual..tapi,moden sikitlah cara nak buat nya....kalau pergi kelantan,memang boleh tengok still pakai cara tradisional lagi...sangat menarik lah...rasa nya pun lagi mengancam lah!!!

masa aku pergi kelantan baru ni,sempat singgah di satu gerai buat kuih akok nih...aku memang suka kuih akok nih..dari sejak aku sekolah menengah lagi,tapi kalau makan banyak2,muak jugak rasanya sebab banyak rasa telur...lagi satu aku suka satar!!!feveret gilos..tiba-tiba aku cakap pasal satar kan??mengidam dowh..

masa ni abang faris tengah tengok cara-cara nak buat..dan mahu order banyakkkkkkkkkkkk

tengok,still pakai dapur lama ni tau..siap pakai hampas kelapa,arang semua..hitam tahi hidung tengok dekat-dekat
gelabah makcik ni..banyak kitorang order..bahulu dengan akok..bahulu dia sedap jugak..rasa pandan,warna hijau..bertimbun kelapa yang dah siap kopek kat belakang nun..tu makcik tu tengah buat adunan nak buat akok lah tuh

marvellous bahulu!fuuh..panas....hot hot
tu dia akok dah siap...tengah2 akok tuh siap goyang-goyang lagi keluar dari acuan..lembut jer...hmmm.....sedapnyalah...panas-panas berasap lagi dah masuk mulut..ish ish ish...tak sabor..

so,kalau pergi kelantan lagi,harus beli kuih ini dan juga keropok ye!!harus juga singgah wakaf che yeh untuk membeli wedges!hahah....tu baru sikit..belum jenguk pasar siti khadijah lah,rantau panjang lah....fuuh...bankrap..

psstt::bukan aku kata aku dah trauma nak pergi kelantan ke?

No comments: